Izhodišče za oblikovanje programa je javno veljavni nacionalni program za predšolske otroke – Kurikulum za vrtce. Zagotavljamo odprt izvedbeni kurikulum, ki omogoča zadovoljevanje potreb vsakega posameznika. Izvajamo tudi programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo za otroke s posebnimi potrebami in zgodnjo obravnavo.
Bistveni poudarki iz kurikula za vrtce
- Spoštovanje in upoštevanje otrokove individualnosti, drugačnosti , zasebnosti.
- Nudenje izbire otroku v zvezi z vsakdanjim življenjem, delom in vsemi dejavnostmi v vrtcu, glede na njegove potrebe, interese in sposobnosti.
- Aktivno sodelovanje otrok pri načrtovanju, oblikovanju ter sprejemanju odločitev in odgovornosti.
- Kakovostne osebne interakcije med otroki ter med otroki in odraslimi, spodbujanje ugodne socialno – čustvene klime.
- Razvojno-procesni pristop, ki poudarja razvojno in aktivno naravo otroka: spodbujanje otrokovih lastnih strategij dojemanja, izražanja, razmišljanja, ki so zanj značilne v posameznem razvojnem obdobju.
Razvojne in vzgojne naloge predšolske vzgoje so vezane na posamezna področja razvoja: spoznavni, gibalni, socialni in čustveni.
Področja dejavnosti v vrtcu so gibanje, jezik, umetnost, družba, narava in matematika. Načrtovanje vzgojnega dela pomeni načrtovanje celostnega življenja v vrtcu ter vključuje vsa področja dejavnosti in povezavo med njimi, organizacijo prostora, počitka, hranjenja in drugih vsakodnevnih dejavnosti.
Izvedbeni kurikul vrtca zlasti upošteva
- usmerjenost k otroku, odprtost, uravnoteženost,
- razvojno ustreznost (strokovne delavke skrbno opazujejo otroke),
- otrokom nudi možnost za raziskovanje, vključuje izkušnje, ki so otrokom izziv, v veselje ter možnosti za interakcije, spodbuja iniciativnost,
- demokratičnost(načela) ter
- redno načrtovanje in evalvacija vzgojne prakse.
O načrtovanem delu in izvajanju obvešča vzgojiteljica oziroma pomočnica vzgojiteljice starše na oglasni deski in na roditeljskih sestankih, o napredovanju posameznega otroka pa na govorilnih urah.